יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

מאורות 2014

האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה מפיקה זו השנה השישית גם כנס מדע ומדע בדיוני. הכנס נערך בחנוכה, מתארח באוניברסיטה העברית בירושלים ונושא את השם מאורות.

נושאו של הכנס השנה - מלחמה לנצח? והוא יערך ב 18/12/2014.

התוכניה מתהדרת במרצים משובחים ובהרצאות מסקרנות ומעניינות, ולראשונה גם אני מככב בין רשימת המרצים. אנא ראו ברשומה זו הזמנה אישית עבורכם לעלות לירושלים ולשמוע על מכונות זמן ומלחמות

אז על מה אדבר?

אסקור בתחילה את ההיסטוריה של המסעות בזמן ושל מכונות הזמן כפי שהן משתקפות - בעיקר בספרות, אך גם קצת בקולנוע. אדגיש בעיקר מכונות זמן שהיו פורצות דרך, לזמנן, הן מבחינת התפיסה המדעית-בדיונית והן מבחינה רעיונית-פילוסופית, תוך נסיון לפתור את הפרדוקסים הידועים של הזמן.
אמשיך במיון מכונות הזמן על-פי סוגיהן והיקומים בו הן יכולות להתקיים, ונבדוק האם ומתי ניתן לעשות בהן שימוש מלחמתי.
לבסוף אנסה לענות על השאלה האם מלחמות הן בהכרח רעות להתפתחות המין האנושי ועל כן יש למנוע אותן בעזרת מכונת הזמן הקרובה למקום מגוריכם.

ההרצאה עלולה להכיל ספויילרים לספרי הבסיס והמופת של המדע הבדיוני, אלו שנהוג לכנותם "לחם". ומכיוון שכבר שנו רבותינו שאין ספויילרים ללחם, אין לכם אלא למהר ולקרוא אותם, לפני ההרצאה. ואלו הם: מכונת הזמן של ולס, קץ כלזמן של אסימוב, הדלת המוליכה אל הקיץ של היינליין.

בנוסף, אני ממליץ לכם להוסיף לרשימת הקריאה גם את מכונת הזמן המקרית של הלדמן, ואת נוסעים בזמן אינם מתים של מקדוויט. כן, גילוי נאות, אני הוצאתי אותם לאור.

לכבוד הכנס, מכונת הזמן המקרית מוצעת לכם בהנחה מיוחדת נוספת של 20 ש"ח, שהם כ 30% הנחה נוספת להנחה הרגילה של 25% בחנות המקוונת. הקישו את קוד ההטבה TIME בסיום הקניה. ההנחה תהיה תקפה עד מועד הכנס - 18/12/2014. 




להתראות בירושלים.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה